משרד הבריאות הורה לסגור את המספרות והקוסמטיקאיות בישראל
הנחיות משרד הבריאות מיום 15.3.2020 לא מותירות ספק.
כחלק מההנחיות להתמודדות עם נגיף הקורונה כותב משרד הבריאות שיש להפסיק פעילות של ‘עסקים לטיפול לא רפואי בגוף האדם’.
כל העוסקים בתחומי טיפוח היופי כלולים בהנחיה זו, והפירוש המילולי הוא שמעצבי שיער וקוסמטיקאיות שואלים את עצמם איך להמשיך להתקיים בעידן הקורונה.
כגוף שמלווה את עולם היופי בישראל כבר שנים רבות, כבר ראינו משברים בישראל, מלחמות ומצבי חירום רבים שהשפיעו על עולם עיצוב השיער ומכוני היופי.
אנחנו יודעים שהתקופה הרעה הזו תעבור, ובטוחים שנצא ממנה.
השאלה היא איך ניתן לשמור על סוג של תזרים הכנסות, לשמור על המוניטין, על המותג, על העסק.
שאלה נוספת היא – האם ניתן לנצל את התקופה כדי לצאת ממנה בבוא העת אפילו חזקים יותר.
אנו בהדליין יכולים להציע אסטרטגיות התמודדות, ואתם תבצעו את ההחלטות המתאימות לכם.
– ניתן לקבוע כי לא יתקבלו לקוחות בעסק אלא בקביעת תור מראש.
שכל לקוחה תגיע בזמן המיועד לה ותהיה יחידה במספרה באותו זמן, או שסך כל הנמצאים במספרה ייקטן מ- 10, כולל אותכם והעובדים.
– ניתן לבצע חיטוי של המספרה לפני כל לקוחה (ושהיא תראה את זה מתבצע).
– ניתן להחליט לבצע ביקורי בית לתספורות ופנים.
בעניין זה, הגעה פיזית אל בתי לקוחות פחות מומלצת.
הסתובבות בין בתים של אנשים ואחר כך חזרה הביתה למשפחה הפרטית שלך – חושפת את כולנו להידבקות בקורונה.
גם אם תחליטו לקבל לקוחות במספרה אחת-אחת סכנת ההידבקות קיימת ומעבר לכך, יש פה בעיה עם מעבר על החוק.
אבל – שימוש בטכנולוגיה אפשרי.
אנשים יבלו הרבה זמן מסך. הרבה זמן ברשתות חברתיות.
מה אפשר לעשות עם זה?
אפשר למכור מוצרים דרך האינטרנט ולהביא אותם עד בית הלקוח/ה.
קבלו דוגמאות:
– להעלות סרטונים לרשת החברתית, בה אתם מדברים על יתרונות של תכשיר מסוים, על אופן השימוש בו, על התוצאות הצפויות משימוש בו ולהציע למכור אותו במחיר מיוחד הכולל הבאה של התכשיר עד דלת בית הלקוח/ה.
– להעלות סרטונים של עצמכם מסבירים על שימוש נכון בפן, מחליק…. ולהציע לרכוש פן או מחליק מקצועי במחיר מיוחד כולל משלוח עד הדלת.
המשיכו לחשוב… יש עוד רעיונות דומים.
המשך נוכחות אינטרנטית לעסק שלך חשוב במיוחד בתקופה כזו.
לקוחות שיראו אותך ברשת בימים כאלה, שיראו אותך משתף ידע מקצועי, מעניק טיפים, מלמד איך לעשות דברים בצורה מקצועית, תומך בלקוח/ה בעיתות משבר כאלה – לא ישכחו אותך בחלוף המשבר וימהרו לחזור למספרה ברגע בו יוכלו לעשות זאת שוב.
המיתוג העיסקי יישמר, המוניטין המקצועי יישמר, השם הטוב של העסק ושלך כאיש מקצוע יישמר.
מותגי על בינלאומיים מקפידים לפרסם גם בזמנים כאלה, בדיוק בגלל הסיבות האלה.
שימור הלקוחות הוא צו השעה. לשמור על הנוכחות שלך במחשבות שלהם, בתוכניות שלהם ליום שאחרי.
אנחנו בהדליין ממשיכים בפעילות בתוך עולם עיצוב השיער והיופי בישראל.
בתקופה הקרובה נקפיד גם לעדכן וגם להביא רעיונות עיסקיים שיעזרו לקהל שלנו להתגבר ולעבור את התקופה הקשה.
שאלות? בקשות?
אנחנו כאן.
במייל וברשתות החברתיות
פייסבוק | אינסטגרם
אהבתם את המאמר? כתבו לנו מה דעתכם בנושא.