בונים את העסק שלכם על פרסום בפייסבוק? המשיכו לקרוא
בתקופה האחרונה עולים וצצים עוד ועוד מקרים בהם פייסבוק סגרה / חסמה חשבונות.
חלק מהחשבונות נחסמו בגלל שימוש במילים שאינן “פוליטקלי קורקט”, שפה נמוכה וגסה, שמדביקה תוויות לאוכלוסיות רחבות של אנשים, פוסטים נגועים בשנאה והסתה.
את החלק הזה בהחלטת החסימה של פייסבוק – אפשר להבין.
אפשר להבין שאנשים שמעלים פוסטים גזעניים ועתירי שנאה, תוך שימוש בשפה נמוכה ו”מלוכלכת” – אינם רצויים על הפלטפורמה הזו, הפתוחה לעיני כל.
(למרות שיהיה מי שיתעקש שלכל אחד זכות להתבטא בדרכו ברשת)
מה שצריך להיות פעמון אזהרה לכולנו הוא העובדה שפייסבוק סגרו וחסמו חשבונות של אנשים שניהלו דפי ענק בפייסבוק.
דפים עיסקיים, דפים קהילתיים, עם מאות אלפי חברים ו’לייקים’, חלקם תוך כדי הרצה של קמפייני פרסום המשלמים לפייסבוק הון עתק מדי חודש כדי לקדם את מטרתם.
אנשים שהקדישו שנים רבות, ימים ארוכים מול המקלדת ולא מעט כסף ששולם לפייסבוק כדי לקדם את מטרתם, נשארו ללא כלום.
עמל כפיים של שנים ירד לטימיון.
כמויות של כסף ששולם על קידום ממומן בפייסבוק – הלכו לפח.
מוניטין עיסקי / קהילתי שנבנה צעד-צעד במשך זמן רב – נמחק ברגע.
עסקים של ממש, שהניבו הכנסות מרשימות – נמחקו מעל פני הרשת החברתית.
הקליקו על הקישור למטה לקרוא על כמה מהדמויות שהובילו ברשת – שנשארו חסרי כל בפייסבוק.
למה פייסבוק עושים את זה?
לא ברור.
פייסבוק מעולם לא התייחסה אלינו, המשתמשים בפלטפורמה שהם בנו, כאל לקוחות.
כיון שאיננו לקוחות של פייסבוק – פייסבוק אינה חייבת לנו הסבר.
תנאי השימוש באתר של פייסבוק כוללים דפים רבים ובהם אינספור סעיפים ותת סעיפים בהם מפרטת הרשת החברתית עבורנו מה מותר ומה אסור לעשות בה.
אתם קראתם את תנאי השימוש בפייסבוק? – כנראה שלא.
אבל, חתמתם על הסכמתכם להתנהג לפי התנאים האלה, בהקלקה, תוך כדי רישום לפייסבוק.
כך שתנאי השימוש האלה מחייבים את כולנו.
כן… גם אתכם.
לא רק זאת, אלא שתנאי השימוש מתעדכנים מעת לעת.
פייסבוק משנה את כללי המשחק לפי צרכיה מדי פעם, זאת מבלי להסביר לנו מה הם עושים ומדוע.
מה אנחנו יכולים ללמוד מזה?
התובנה הבסיסית היא שפייסבוק היא לא כלי ברור ומובן מאליו עבורנו.
נראה לנו הכי טבעי בעולם שניכנס למחשב או לסלולארי שלנו ופייסבוק תהיה שם עבורנו, עם כל התכנים שאנחנו נהנים לצרוך בה.
אבל לא, זה לגמרי לא מובן מאליו!
עובדה שלא מעט אנשים כבר מצאו את עצמם מחוץ למשחק בפייסבוק, בלי שהם יידעו על מה ולמה.
התובנה השניה והחשובה יותר היא שפייסבוק לא נבנתה כדי שאנחנו נהנה ממנה.
כן, אנחנו יכולים ליהנות… אבל זה יקרה רק בתנאים של פייסבוק.
פייסבוק נבנתה על מנת לצמוח ולהפוך להיות כוח בינלאומי עצום בגודלו. מאגר מידע אינסופי של מרבית האנשים בעולם, הכולל מידע שאפילו אין לנו מושג מהו.
אנו יודעים, למשל, כי לפייסבוק יש את שמנו, תאריך הלידה שלנו, מספר הטלפון וכתובת המייל שלנו.
אבל למעשה לפייסבוק יש הרבה יותר מידע מזה.
הם יודעים את שמותיהם של בני משפחתינו, הם מזהים את פניהם בתמונות, הם יודעים אילו תחומים מעניינים אותנו, הם יודעים מה אנחנו מחפשים באינטרנט ככלל ולא רק בפייסבוק, הם יודעים מה קנינו ברשת, ממי וכמה שילמנו, הם יודעים מיהם החברים שלנו ומה מהות הקשר בינינו לבינם.
הם יודעים מה מצב בריאותנו, מה מצבנו הכלכלי, במה אנחנו עוסקים למחייתנו, מיהם הלקוחות שלנו … ועוד ועוד…
המידע הזה שווה לפייסבוק הרבה הרבה מיליארדים, וזו הסיבה היחידה לשמה נבנתה הרשת החברתית הזו.
לא להנאתנו.
לא להפיג לנו את השעמום ואפילו לא כדי שאנו נקדם את העסקים שלנו דרכה.
יותר מזה, לא מעניין את פייסבוק אם אתם מנהלים חשבון פרסום אצלם.
אפילו לא מעניין אותם כמה כסף אתם מעבירים לחשבונם.
אנו מכירים אישית חשבונות פרסום בפייסבוק ששילמו מאות אלפי שקלים לחודש… ונסגרו כלאחר כבוד, ללא מתן הסבר כלשהו.
מפחיד?
נכון.
לבנות את העסק שלכם על בסיס פייסבוק בלבד – זהו מעשה מסוכן.
אם הנוכחות של העסק שלכם באינטרנט היא רק בפייסבוק, כדאי שתתעוררו.
אתם עלולים למצוא את עצמכם יום אחד בלי נוכחות עיסקית באינטרנט.
זו עובדה.
האם הייתם בונים לעצמכם עסק, עליו נשענת פרנסתכם ופרנסת משפחתכם, בתוך מבנה השייך על פי חוק למישהו אחר?
כנראה שלא.
הייתם דואגים להסכם מחייב שייגן עליכם ועל זכויותיכם.
פייסבוק אינה חתומה של הסכם מולכם. אתם חתומים על הסכם מולה.
פייסבוק אינה מתעניינת בזכויותיכם, באינטרסים שלכם.
להיפך, אתם חלק קטן וזניח בתוך מאגר מידע עצום מימדים שהוא האינטרס המרכזי של פייסבוק.
אז מה עושים?
בונים לעצמכם נוכחות באינטרנט על נכס שהוא כולו שלכם.
מסקנה הגיונית, לא?
בונים לעצמכם אתר אינטרנט שהוא כולו שלכם.
נוכחות אינטרנטית שתהיה שם כל עוד אתם תרצו בכך, אתר אינטרנט שמכיל בדיוק את המידע שאתם רוצים שיהיה חשוף בנוגע לעסק שלכם, שמפרט בצורה חיובית ומזמינה את השירותים העיסקיים שלכם, שמעניק מקום של כבוד לתמונות וצילומים של עבודות שלכם, שמשתף חוות דעת חיוביות והמלצות על העסק שלכם, שמחויב לקידום העסק שלכם ולא לשום דבר אחר.
הבחירה החכמה היא אתר אינטרנט שהוא כולו שלכם ולא של מארק צוקרברג.
מגיע לעסק שלכם חלון ראווה ברשת שיציג את כל מה שטוב בעסק שלכם.
נוכחות של העסק שלכם ברשת שאינה כפופה לגחמות של אף אחד.
אתם השליטים הבלעדיים ואיש אינו יכול למשוך את השטיח מתחת לרגליכם.
כן, בהחלט יש מקום להשתמש בפייסבוק לקידום העסק שלכם.
בהחלט יש מקום להשתמש ביוטיוב ובגוגל לקידום העסק שלכם.
אבל אסור, בשום פנים ואופן, ומסוכן לבנות את העסק שלך רק בפייסבוק.
אם עוד אין לעסק שלכם אתר אינטרנט, עיצרו רגע וחישבו.
אל תסכנו את העסק שלכם.
אל תשאירו אותו חשוף לשגעונות של הרשתות החברתיות.
אל תאפשרו להחלטות חסרות הסבר להרוס לכם את מקור הפרנסה שלכם.
התקשרו אלינו וקבלו הצעת מחיר הגיונית ושפויה לבניה של אתר אינטרנט, שישמש כנוכחות האינרנטית של העסק שלכם, בראש שקט ובביטחון מלא.
ואל תגידו לא ידענו, לא שמענו, למה לא אמרתם.
הנה… אמרנו.
אהבתם את המאמר? כתבו לנו מה דעתכם בנושא.